Oznámení

V případě problémů s přihlášením pište na mail potkani.forum@gmail.com
Adresa NENÍ určená pro dotazy ohledně potkanů.

Blesk při focení ne!

Vše o barvách a varietách potkanů.

Blesk při focení ne!

Příspěvekod Morlock » 04 pro 2007 15:33

Možná si můžete myslet, že sem tohle nepatří, ale hned vás z toho vyvedu. Na každé stránce, ať už osobní, chovatelské stanice, nebo dokonce na stránce se standardy barevných variet!!!, je, když už ne 100%, tak alespoň 90% fotek pořízených s bleskem. Už pátým rokem studuju grafický design (čtyři roky střední škola a teď vysoká v Ústí nad Labem) a chci vám trošku promluvit do duše. Při focení jakéhokoli námětu, kdy nám nejde o cílený posun barev, postupujeme, tak, aby se co nejvíce podobal skutečnosti. Snímače v digitálních fotoaparátech jsou nesmírně citlivé na barevný posun světla. Určitě se vám už stalo, že jste se snažili na digitál něco vyfotit při žárovkovém nebo zářivkovém světle a vyšla vám brutálně červená, nebo modrá fotka. V případě umělého osvětlení se musí používat vyvážení bílé barvy, protože ony snímače jsou dělány pro denní světlo. Jenom potom fotí opravdu tak, jak mají i bez vyvažování bílé. A víte, co dělá s prostorem a barvou blesk? To samé, co umělé světlo. Všechny fotografie, pořízené s bleskem, jsou posunuté do modra, úplně zabíjí prostorovost fotky a ještě vytváří hrozně nepěkný stín, skoro ducha, za foceným předmětem. Zkuste si někdy vyfotit třeba pomeranč osvětlený ze strany od okna ve dne, a pak znovu za tmy bleskem. Uvídíte, o čem je řeč. S bleskem se pochoitelně kvalitněji fotit dá, jenže na to je potřeba hodně vybavení. Musí se bleskat ze strany (externím bleskem) a ještě bývá světlo blesku utlumeno, kvůli rozptýlení paprsků...